Algemene verkoopvoorwaarden
ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN VAN DE VESTIGING
1. ERKENNING DOOR HET COMMISSARIAAT-GENERAAL VOOR TOERISME
De verhuurder bevestigt dat het verhuurde goed conform is aan de beschikkingen van de Waalse toeristische Code van 1 april 2010.
2. MODALITEITEN VOOR HET AFSLUITEN VAN HUIDIG CONTRACT
De verhuurder stuurt de huurder onderhavig contract. Ten laatste 7 dagen na ontvangst van de contract stort de huurder een voorschot van 25 % van de prijs op de bankrekening BE90 0017 8215 5132.
De waarborg is niet in de prijs inbegrepen (zie punt 5).
Het saldo dient betaald ten laatste 7 dagen voor de aanvangsdatum van de huur, met uitzondering van late reserveringen. In die gevallen zal de totale som vereffend worden op de bankrekening BE90 0017 8215 5132 als de reservering wordt bevestigd door de verhuurde.
Betaling op de dag van aankomst is alleen mogelijk met voorafgaande toestemming van de eigenaar .
Als de verhuurder de aanbetaling of het saldo niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren door middel van een eenvoudige e-mail binnen 7 dagen na de geplande datum voor de betaling van de aanbetaling of het saldo.
3. GEBRUIK VAN HET GEHUURDE GOED
4. DIEREN
Diren zijn niet toegelaten. Wanneer toegelaten door de verhuurder, moet de blindengeleidhond die de huurder vergezelt, nauwkeurig omschreven worden op het onderhavig contract.
5. WAARBORG
De waarborg is 250,00 € en moet worden betaald 7 dagen voor het betreden van het logies op de bankrekening BE 90 0017 8215 5132.
De waarborg is bestemd voor het dekken van de sommen die de huurder nog verschuldigd kan zijn aan de verhuurder na het verlaten van het goed.
In geval van betwisting kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborg behouden tot de verantwoordelijkheden duidelijk vastgelegd zijn.
Wanneer blijkt dat de huurder de geëiste bedragen niet zou verschuldigd zijn en de waarborg geheel of gedeeltelijk moet terugbetaald worden, dan is de verhuurder intresten, aan de wettelijke intrestvoet, verschuldigd op het terug te betalen bedrag.
6. INVENTARIS
Aan het begin van de huurperiode zullen beide partijen de woning bezoeken om te controleren of deze in goede staat is en of alle benodigde apparatuur aanwezig is.
De huurder moet het goed verlaten in dezelfde toestand als bij zijn aankomst. Hij is verantwoordelijk voor elk verlies of elke schade. Elke anomalie of verschil in de inventaris moet aan de verhuurder of zijn vertegenwoordiger gesignaleerd worden ten laatste om 10 u op de dag volgend op de dag van aankomst.
7. ANNULERING - VOORTIJDIG VERTREK
Elke annulering moet per e-mail (waarin om bevestiging wordt gevraagd) betekend worden aan de verhuurder. De schadeloosstelling is:
- 25 % van de prijs van het verblijf wanneer de annulering gebeurt tussen 14 en 8 dagen voor de aanvang van het verblijf
- 100% van de prijs van het verblijf wanneer de annulering minder dan 3 dagen voor de aanvang van het verblijf gebeurt of wanneer de huurder zich helemaal niet aanbiedt.
Als de verhuurder de boeking annuleert, kan deze de huurder een uitgestelde huur aanbieden, een logies van dezelfde of zelfs van een hogere kwaliteit voorstellen voor de oorspronkelijke reservatieprijs.
Doet hij geen dergelijk voorstel of wijst de huurder het af, dan moet de verhuurder het betaalde voorschot terugstorten aan de huurder, evenals het saldo van de prijs voor het verblijf, als dit al betaald werd, en hem een vergoeding van 25% van de prijs van het verblijf betalen.
De schadeloosstelling is echter niet verschuldigd in geval van overmacht.
Wanneer de huurder niet opdaagt binnen de 24 uur na de aanvangsdatum die vermeld is in het contract:
- vervalt het contract van rechtswege,
- is het voorschot verworven voor de verhuurder die zich het recht voorbehoudt om het saldo op te eisen bij de huurder,
- kan de verhuurder opnieuw over zijn goed beschikken.
8. ACHTERSTALLIGE BETALINGEN
Op alle bedragen die verschuldigd zijn door de huurder en die 10 dagen na de vervaldatum niet betaald zijn, wordt automatisch en zonder ingebrekestelling een intrest van 1% per maand aangerekend, te beginnen vanaf de vervaldatum. Elke begonnen maand geeft recht op de intrest van een volledige maand.
9. VERANTWOORDELIJKHEID - VERZEKERINGEN
De huurder betrekt het goed als een goed huisvader. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid voor het gehuurde goed, de uitrusting en het terrein, die hem ter beschikking worden gesteld. Hij vergoedt de verhuurder voor alle kosten die hij heeft veroorzaakt en engageert zich om eventuele schade te signaleren. Door de huur van het logies is hij wettelijk gehouden om het goed achter te laten in dezelfde staat waarin het zich bevond bij aankomst. Dat geldt ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 van het Burgerlijk Wetboek). Dit betekent (zie bijzondere clausule) dat de huurder zijn huurdersaansprakelijkheid laat dekken door een GLOBALE BRANDVERZEKERING, zowel voor het gebouw als voor de inhoud (meubelen enz.). Deze risico's kunnen gedekt worden door een uitbreiding 'vakantiewoning' van de bestaande brandverzekering van de huurder. De huurder wordt geacht contact op te nemen met zijn verzekeringsmaatschappij om zijn contract na te zien.
10. SOLIDARITEIT
De verplichtingen van huidige huurovereenkomst zijn in alle opzichten onverdeelbaar en solidair ten aanzien van de huurder, zijn erfgenamen en rechthebbenden.
11. RESPECT VOOR DE OMWONENDEN EN HET MILIEU
De huurder engageert zich voor een respectvol gedrag ten overstaan van de omwonenden, de omgeving en het milieu in het algemeen: flora en fauna, diverse voorzieningen enz.
12. BETWISTINGEN
Als de partijen het niet eens worden, leggen ze hun klachten voor aan de exploitant (Gîtes de Wallonie, Booking.com, Airbnb, enz.) om een minnelijke schikking te treffen. Wanneer dit niet lukt, zijn enkel de rechtbanken bevoegd van het juridisch arrondissement waar het verhuurde goed zich bevindt.
1. ERKENNING DOOR HET COMMISSARIAAT-GENERAAL VOOR TOERISME
De verhuurder bevestigt dat het verhuurde goed conform is aan de beschikkingen van de Waalse toeristische Code van 1 april 2010.
2. MODALITEITEN VOOR HET AFSLUITEN VAN HUIDIG CONTRACT
De verhuurder stuurt de huurder onderhavig contract. Ten laatste 7 dagen na ontvangst van de contract stort de huurder een voorschot van 25 % van de prijs op de bankrekening BE90 0017 8215 5132.
De waarborg is niet in de prijs inbegrepen (zie punt 5).
Het saldo dient betaald ten laatste 7 dagen voor de aanvangsdatum van de huur, met uitzondering van late reserveringen. In die gevallen zal de totale som vereffend worden op de bankrekening BE90 0017 8215 5132 als de reservering wordt bevestigd door de verhuurde.
Betaling op de dag van aankomst is alleen mogelijk met voorafgaande toestemming van de eigenaar .
Als de verhuurder de aanbetaling of het saldo niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren door middel van een eenvoudige e-mail binnen 7 dagen na de geplande datum voor de betaling van de aanbetaling of het saldo.
3. GEBRUIK VAN HET GEHUURDE GOED
De huurder gebruikt het gehuurde goed als een goed huisvader en conform aan zijn bestemming. Hij zal de maximaal voorziene capaciteit respecteren.
De accommodatie is rookvrij.
Feesten/partijen zijn niet toegestaan en gasten moeten lawaai vermijden tussen 23:00 en 6:00 uur.
Feesten/partijen zijn niet toegestaan en gasten moeten lawaai vermijden tussen 23:00 en 6:00 uur.
Elke inbreuk op deze clausule kan de ontbinding meebrengen van onderhavig contract, in het nadeel van de huurder, en het bedrag van de huur blijft definitief verworven voor de verhuurder.
4. DIEREN
Diren zijn niet toegelaten. Wanneer toegelaten door de verhuurder, moet de blindengeleidhond die de huurder vergezelt, nauwkeurig omschreven worden op het onderhavig contract.
5. WAARBORG
De waarborg is 250,00 € en moet worden betaald 7 dagen voor het betreden van het logies op de bankrekening BE 90 0017 8215 5132.
De waarborg is bestemd voor het dekken van de sommen die de huurder nog verschuldigd kan zijn aan de verhuurder na het verlaten van het goed.
In geval van betwisting kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborg behouden tot de verantwoordelijkheden duidelijk vastgelegd zijn.
Wanneer blijkt dat de huurder de geëiste bedragen niet zou verschuldigd zijn en de waarborg geheel of gedeeltelijk moet terugbetaald worden, dan is de verhuurder intresten, aan de wettelijke intrestvoet, verschuldigd op het terug te betalen bedrag.
6. INVENTARIS
Aan het begin van de huurperiode zullen beide partijen de woning bezoeken om te controleren of deze in goede staat is en of alle benodigde apparatuur aanwezig is.
De huurder moet het goed verlaten in dezelfde toestand als bij zijn aankomst. Hij is verantwoordelijk voor elk verlies of elke schade. Elke anomalie of verschil in de inventaris moet aan de verhuurder of zijn vertegenwoordiger gesignaleerd worden ten laatste om 10 u op de dag volgend op de dag van aankomst.
7. ANNULERING - VOORTIJDIG VERTREK
Elke annulering moet per e-mail (waarin om bevestiging wordt gevraagd) betekend worden aan de verhuurder. De schadeloosstelling is:
- 25 % van de prijs van het verblijf wanneer de annulering gebeurt tussen 14 en 8 dagen voor de aanvang van het verblijf
- 100% van de prijs van het verblijf wanneer de annulering minder dan 3 dagen voor de aanvang van het verblijf gebeurt of wanneer de huurder zich helemaal niet aanbiedt.
Als de verhuurder de boeking annuleert, kan deze de huurder een uitgestelde huur aanbieden, een logies van dezelfde of zelfs van een hogere kwaliteit voorstellen voor de oorspronkelijke reservatieprijs.
Doet hij geen dergelijk voorstel of wijst de huurder het af, dan moet de verhuurder het betaalde voorschot terugstorten aan de huurder, evenals het saldo van de prijs voor het verblijf, als dit al betaald werd, en hem een vergoeding van 25% van de prijs van het verblijf betalen.
De schadeloosstelling is echter niet verschuldigd in geval van overmacht.
Wanneer de huurder niet opdaagt binnen de 24 uur na de aanvangsdatum die vermeld is in het contract:
- vervalt het contract van rechtswege,
- is het voorschot verworven voor de verhuurder die zich het recht voorbehoudt om het saldo op te eisen bij de huurder,
- kan de verhuurder opnieuw over zijn goed beschikken.
Het voortijdig vertrek van de huurder, ongeacht wat daarvoor de reden is, kan geen aanleiding geven tot een terugbetaling van de huursom, zelfs niet gedeeltelijk.
8. ACHTERSTALLIGE BETALINGEN
Op alle bedragen die verschuldigd zijn door de huurder en die 10 dagen na de vervaldatum niet betaald zijn, wordt automatisch en zonder ingebrekestelling een intrest van 1% per maand aangerekend, te beginnen vanaf de vervaldatum. Elke begonnen maand geeft recht op de intrest van een volledige maand.
9. VERANTWOORDELIJKHEID - VERZEKERINGEN
De huurder betrekt het goed als een goed huisvader. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid voor het gehuurde goed, de uitrusting en het terrein, die hem ter beschikking worden gesteld. Hij vergoedt de verhuurder voor alle kosten die hij heeft veroorzaakt en engageert zich om eventuele schade te signaleren. Door de huur van het logies is hij wettelijk gehouden om het goed achter te laten in dezelfde staat waarin het zich bevond bij aankomst. Dat geldt ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 van het Burgerlijk Wetboek). Dit betekent (zie bijzondere clausule) dat de huurder zijn huurdersaansprakelijkheid laat dekken door een GLOBALE BRANDVERZEKERING, zowel voor het gebouw als voor de inhoud (meubelen enz.). Deze risico's kunnen gedekt worden door een uitbreiding 'vakantiewoning' van de bestaande brandverzekering van de huurder. De huurder wordt geacht contact op te nemen met zijn verzekeringsmaatschappij om zijn contract na te zien.
10. SOLIDARITEIT
De verplichtingen van huidige huurovereenkomst zijn in alle opzichten onverdeelbaar en solidair ten aanzien van de huurder, zijn erfgenamen en rechthebbenden.
11. RESPECT VOOR DE OMWONENDEN EN HET MILIEU
De huurder engageert zich voor een respectvol gedrag ten overstaan van de omwonenden, de omgeving en het milieu in het algemeen: flora en fauna, diverse voorzieningen enz.
12. BETWISTINGEN
Als de partijen het niet eens worden, leggen ze hun klachten voor aan de exploitant (Gîtes de Wallonie, Booking.com, Airbnb, enz.) om een minnelijke schikking te treffen. Wanneer dit niet lukt, zijn enkel de rechtbanken bevoegd van het juridisch arrondissement waar het verhuurde goed zich bevindt.